Mahathir Akui Sekat Royalti Minyak Terengganu Kerana PAS Menang..

Oleh : Zaman Kini

UMNO TERENGGANU BERSEKONGKOL DGN TUN MAHATHIR SEKAT HAK ROYALTI KERAJAAN PAS TERENGGANU 1999-2004.
Siapa dah beli dan baca buku Doctor In the House karangan Tun Mahathir? Di bawah Bab 56 bertajuk “Pilihanraya Paling Sukar”, Tun Mahathir dengan jujurnya mengaku telah menyekat Wang Royalti minyak Terengganu dari diuruskan sendiri oleh kerajaan pimpinan PAS yang dipilih rakyat ketika itu.



Kerana Tun M khuatir wang tersebut akan diuruskan (semestinya dengan sebaik mungkin, mengikut keutamaan, tanpa ketirisan dan rasuah) oleh kerajaan pimpinan Tuan Guru Abdul Hadi Awang seterusnya akan meningkatkan populariti dan pengaruh PAS. 

Harini ramai komen PAS tak perform di Terengganu masa PAS perintah. Almost 5 BILLION RINGGIT DENIED from being managed by the state!!

Begitulah Tun Mahathir, bekas PM UMNO BARISAN NASIONAL dan BAKAL PM PAKATAN HARAPAN. Wajarkah diberi kuasa sekali lagi?


-----------

Oleh : Benz Ali

Ramai penyokong PH tak baca pun buku Dr. Mahathir ni. Dulu merekalah yang paling benci Dr. Mahathir. Dianggap sebagai bapak iblis, si Azazil. Wah.. sekarang bila dah join puak mereka, diangkat darjat setinggi malaikat. Pun, masih tak baca juga buku dia.

Samalah. Sebelum Pak Samad join Bersih dan DAP, tak kenal dan tak ambik pot pun pasal buku, karya dan puisi Pak Samad. 


Tapi sebaik sahaja join puak mereka, terus diangkat sebagai wira. Tak baca dan tak tahu pun kritik AffandiHassan pada Pak Samad. Angkat Pak Samad sebab Pak Samad join team aku. Yang lain-lain aku tak mahu tahu.

Sebelum Shahnon tulis Shit dan Azizi Hj. Abdullah pro pada pembangkang, berapa ramai yang baca karya2 mereka?

Bacalah. Tak perlu beli buku Najib pun. Beli buku Doktor Umum dan baca sendiri. Menyokong dengan ilmu. Bukan menyokong sebab orang lain pun sokong.

#UndiRosak, untuk pengundi bijak.

Post a Comment

0 Comments