Penyokong Gadai Emas, Anak Najib Ke Moscow Tengok Bola - Chef Wan



Chef popular negara, Chef Wan ataupun nama sebenarnya, Datuk Redzuawan Ismail hari ini menyelar keluarga Najib Razak secara terbuka di akaun Instagramnya.

Bukan hanya keluarga Najib dan penyokongnya dikritik malahan Chef Wan turut mempertikaikan tindakan UMNO yang memarahi pihak-pihak yang tidak setia bersama UMNO. 


Menurut Chef Wan adalah tidak masuk akal untuk melabel mana-mana pihak sebagai belot dan tidak kenang budi hanya semata-mata tidak menyokong UMNO secara membuta tuli.

Chef Wan juga berkata sesetengah pihak yang membantu Najib perlu membuka 'biji mata' masing-masing, ini kerana Najib menjalani kehidupan yang bermewahan malahan dilaporkan oleh polis memiliki berbeg-beg barangan kemas tetapi dalam masa yang sama pernah menyeru rakyat untuk berjimat cermat dan makan kangkung.

"Dalam tak ada duit dan macam-macam alasan lagi look who is at the world cup. Ada dengar sampai sanggup gadai barang kemas untuk membantu our ex Perdana Menteri.


Kenapa tak jual rumah mereka terus dan tambahkan lagi?
Mereka lupa ke with tons of jewelleries yang tak terpakai boleh pula nak tambah lagi dari Lebanon?


The same family juga la yang suruh kita cekik kangkong, beli 3 macam kueh dan beli 2 baju Raya ke nak kena berjimat konon when they enjoyed such luxurious life.
 

Helloo buka la biji mata tu sikit!

Negara banyak menangung hutang sepatutnya kita menderma mengurangkan beban negara at the same time juga membantu mereka yang susah secara tidak langsung.


Ini tak orang yang berbakul berbakul simpan barang kemas dan duit seumpama sampah dalam bilik tu pulak yang kita nak selamatkan.


Masuk akal ke semua perbuatan yang " Mulia" ini?
Dah la itu boleh lagi marah rakyat tak setia pada Umno dan belot etc.


Sejak bila kita janji pemerintah ni semua yg mereka ini bila kerkuasa sign mati merintah negara ini pulak? Hak memilih always jatuh pada rakyat itu sendiri di dalam negara yang berdemocracy pun.


Naturally not all of us termakan budi sampai kan politicians abused their position we still need to close one eye and lived in denial.


Lets not forget setiap politicians that is in service in this country pun have their own perks and luxury in life.
Bukan la mereka ini berkorban untuk kita dan hidup mereka ni merempat pun.


Eeee jgn la bangkit kan issue konon just because hari ini kita tidak menyokong mereka-mereka ini membuta tuli unlike some tiba-tiba kita di label manusia yang kenang jasa la pulak! So what does that mean. They are untouchable?,"
katanya.


Chef Wan turut berkata, kritikan beliau ini tidak terhad kepada satu parti kerana beliau bersuara menyatakan pendapatnya sebagai rakyat Malaysia.

Katanya lagi jika ada mana-mana wakil dari Pakatan Harapan yang tidak menjalankan tugas dengan baik, wakil itu juga harus disingkirkan.

"In the next election even in the Pakatan pun jika ada Menteri yang tak boleh perform then they too have to step down!


I dont care which party represent this country pun as long we have good and honest leaders to lead us regardless of apa bangsa pun!


We are all Malaysian and have our constitutional rights.
Today we have formed our new Malaysia. Alhamdulilah,"
katanya lagi mengakhiri luahan tersebut. - 17 Julai 2018.

Post a Comment

0 Comments